mandag 18. februar 2013

Kosetur på Vorma

 

SEN23398
Siden jeg ikke hadde padlet siden lørdag og hadde fri på mandag, var det en fin mulighet til å ha en kosetur på Vorma. Yr meldte underkjølt regn i dag og fikk jo rett i det, men jeg pleier å kalle det som kom ned for snø:)
SEN23391

Det var relativt grått i dag og en svak vind fra nordøst, akkurat nok til at det var vanskelig å holde øynene åpne. I ettertid ser jeg at caps hadde vært en god løsning i dag, lettere å holde snøen unna øynene.

Passerte Tesifallet i rolig tempo og hilste på di som bor der, tror nok fruen i huset var meget glad i dag. For nå hadde di fått ut båten og var klar for en utflukt, sikkert til senteret for å handle:)
Det enormt stoe isflaket vi løsnet på lørdag, har nok gjort det mye lettere for dem å komme seg ut. Tenkte jeg skulle tatt bilde av dem, i det di gikk i båten, men etter siste ukers bråk rundt kongehuset. Tenkte jeg at litt privatliv for også disse ha:)))
Legger heller inn et par bilder tatt litt lengre opp, bilder som viser at det ikke akkurat var en solskinnsdag.

SEN23393

SEN23395

Hadde ingen spesielle planer for hvor langt jeg skulle padle i dag, men hadde egentlig ikke planer om å stoppe på Nordbyholmen.
Men hadde valgt hansker og ikke votter på turen, noe jeg ikke var fornøyd med. Fingrene ble iskalde og da måtte det bli en stopp der allikevel, måtte ha noe varmere på hendene. Så når jeg først måtte i lang, kunne jeg jo like gjerne ta en kopp kaffe og til kaffen er det godt med et lite bål.

SEN23399

Hadde ikke med meg ved i dag, så greit at vi har et lite lager her hehe. Men en vedkjenner hadde nok grini på nesa over denne veden, men den varmet da litt en stund.
Ble raskt enig med meg selv om at det var bedre å padle enn å se på et bål som ikke hadde lyst til å brenne, dessuten hadde jeg jo ikke padlet så langt enda heller.
Storkoser meg når jeg kan padle langs land og se meg om, titte opp i trærne og ned i vannet. Uten tanke på klokka eller at andre vil fortere frem, bare surre rundt i min egen lille verden. Tenke på alle di fantastiske turene jeg kan ha oppover her nå og se endringene for hver tur, det er padleglede.

Midt i mellom Horgen og Strøm, står det en benk på en odde. En yndet fiskeplass for di som liker det og en mulighet for mer kaffe for en som padler:) Ja måtte jo innom å sjekke forholdene og her var det god utsikt og litt skjermet fra snøen som fortsatt dalte på skrå ned fra oven.

SEN23408

SEN23410
Jeg fikk huldra til å ta dette bilde, slik at det er dokumentert at jeg var med på denne turen :))

Her ble det både kaffe og mat, før jeg fortsatte oppover mot Svanefossen. Siden jeg padlet langs land på vestsiden av elva, merket jeg lite til strømmen lengre ute. Det var faktisk ganske lett å padle hele veien opp og jeg snudde ikke før helt oppe ved Svanvika.

SEN23419

Men det var ganske godt å snu her, for å få vinden i ryggen og kunne se mer uanstrengt.

Selv om været så litt betenkelig ut i starten, ble turen en fin opplevelse. Så lenge man holder seg varm og tørr, finnes det ikke dårlig vær.

Det ble drøyt 4,5 timer på vannet og 15 km, nok et godt minne å ta med seg.
SEN23424

6 kommentarer:

  1. Gjør som gutta i Havpadlerne Tønsberg.
    Bruk slalombriller :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kanskje det er lurt!!
      Enda mer en må kjøpe hehe

      Slett
  2. Svar
    1. Usikker på om det funker med våt snø, kanskje sikten bare blir enda dårligere!!

      Slett
  3. Så ut som en veldig koselig tur ;ø)

    SvarSlett
    Svar
    1. Selv om det så litt betenkelig ut, når jeg satt hjemme å så ut. Ble det en fin tur og god opplevelse, så det blir ny tur på onsdag. Men da sammen med HERO, gleder meg allerede :)

      Slett