torsdag 24. oktober 2013

Torsdagspadling det er mørkt det :)

PA240878

HERO har tradisjon på å padle hver torsdag, men det blir korte turer nå som mørket kommer nesten før en er på vannet.

Det var Bernt som la ut en forespørsel på HERO sin side og ville ut å padle, bra noen er på hugget :)

Jeg var litt tidlig ute og padlet litt rundt i di siste strålene mens jeg ventet, Bernt skulle komme klokka fem. Og det trodde jeg flere skulle, men en måtte melde avbud og Geir rakk nok ikke frem til den tid trodde jeg.

 

Men her har det visst blitt komunisert litt feil, slik at Geir trodde oppmøte var klokken seks. Sjekket tråden på FB i etterkant og ser at det ikke ble skrevet noe om oppmøte klokken 17 der, så noe har glippet litt.

Men på en fin høstkveld og med 3,5 km padling opp til øya, så jeg ikke på dette er noe stort problem.
MEN så feil kan man visst ta, det ble tildels kraftig kritikk av dette i etterkant.

Så presiserer her at Geir IKKE visste at vi padlet klokken 17:00.

At andre blandet seg inn i etterkant skal jeg egentlig la ligge, men tar episoden til etterettning og velger å avslutte mitt “medlemskap” i HERO.
 

PA240879

Rett etter solnedgang var Bernt på plass, ja ganske nøyaktig klokken fem som avtalt. Vi ventet en stund for å se om Geir dukket opp, men halv seks la vi ut en melding på FB om at vi padlet føre. Ingen av oss hadde telefonnummer til ham, så dette var eneste muligheten.

Så med en liten trekk i ryggen, padlet vi sakte oppover Vorma. Stoppet litt og sjekket om noen kom etter, sjekket FB også. Men nei ingen å se noe sted, så da padlet vi opp til holmen for å lage et lite bål. Ja for nå er det obligatorisk med bål, det er liksom prikken over i’en det. Vi hadde selvfølgelig med både pølser og primus, ja primusen var for å lage skikkelig  kokekaffe.

PA240880

                                 Bilde over: Bernt speider etter Geir :)

 

Vi har så vidt fått fyr på bålet før Geir kommer padlende i mørket, så har nok ikke vært så langt bak oss allikevel.

PA240881

PA240884

Her ble vi sittende til rundt halv ni og drikke kaffe, skravle og grille pølser på bålet.

På vei ned igjen snakket vi om at kanskje kunne vi se bever ! Men jeg har hatt mange turer oppover her i høst, uten å se mer enn en bever. Så regnet med at di kanskje hadde flyttet. Nå har det ikke vært mørkt på mine turer her, så mulig årsaken ligger der.

For på vei nedover langs vestsiden av elva, møtte vi på hele fire bevere og flere av dem veldig nærme også. Det er bare så moro å vite at di fortsatt er her og kan lage litt sprell for oss.

PA240889

Å ta bilder i mørket er ikke lett, men et plask kan ses her :)

PA240886

PA240888

Kort men fin tur og en god start på bålsesongen :)
Takk til Geir og Bernt for en kjempefin kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar