torsdag 18. oktober 2012

Glomma tur 18 oktober 2012


Onsdag kveld satt jeg å kikket på FB, det var stille på HERO sine sider. Selv om alle vet at torsdag er dagen for fellespadling, men det er mulig regnet gjør folk skeptisk til å padle nå !!
Jeg la nå ut et hint om at jeg ville padle fra Årnes brygge til Hennisand, det er en passe kort tur på en kort kveld.

Skjønner at det kan være vanskelig for mange i en ellers så hektisk hverdag, og alle vet jo at det blir tidlig mørkt nå. Men jeg håper flere snart ser at nattpadling kan være en kjempeopplevelse, lyset og inntrykkene blir helt annerledes.
Den eneste som meldte seg var Frode, ja han padler jo alltid Smilefjes. Men rett før jeg skulle reise hjemmefra, sjekket jeg FB en gang til og ja Bjørn Ivar skulle komme. Moro, da ble vi plutselig tre stykker Smilefjes som rekker tunge
SEN21892
Yr meldte til dels store mengder regn og jammen fikk di rett denne kvelden, men hva gjør vel litt regn ? Vi har jo tørrdrakter og padler i vann……..Smilefjes med pen munn
Vi padlet rolig oppover elva og ja vannet er ganske kaldt nå, så en bør være godt kledd. Vi ble fort enige om å padle litt lengre opp i elva, til øvre enden av øya. Her laget vi vår lille camp, mens regnet sildret ned ganske gjevnt. Men med tarp å sitte under og bål foran, hadde vi det både varmt, tørt og røykfult.
SEN21909
Hjemturen ble i mørket etter en lang rast med mat å kaffe, angrer ikke på at vi tok turen også er det noe med å venne seg til årstiden. Tross alt heldige som hadde 8-9°C, så sent i oktober.
Det er også ofte mye verre å sitte hjemme å se ut på været, da tenker man fysj så dårlig vær. Men når man har kommet over dørstokken, så ser man hvor fantastisk det egentlig er. Så nå ser jeg bare frem til neste padletur, tror det blir padling både lørdag og søndag. Men det skal jeg skrive om en annen gang Smilefjes



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar